بررسی لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7-i7 16GB 512SSD RTX 3060

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7-i7 16GB 512SSD RTX 3060

  • اندازه صفحه: 15.6
  • سازنده پردازنده: اینتل
  • سری پردازنده: Core i7 12650H
  • حافظه رم: 16 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: 6 گیگابایت
  • مدل پردازنده گرافیکی: GeForce RTX 3060
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت SSD

در بازار لپ تاپ همواره بخشی از سهم طراحی و تولید سری و مدل‌های مختلف، مربوط به لپ تاپ‌های مخصوص بازی یا به اختصار گیمینگ است. ویژگی اصلی این گروه از لپ تاپ‌ها، قدرت سخت افزاری بالا بخصوص در بخش پردازش‌های گرافیکی و همچنین کیفیت بالای نمایشگر است. به همین دلیل قیمت خرید این دستگاه‌ها نیز به مراتب بالاتر از لپ تاپ‌های حتی حرفه‌ای است. لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7-i7 16GB 512SSD RTX 3060 از سری لپ تاپ‌های گیمینگ این برند است که با قیمت و قدرت سخت افزاری خود می‌تواند در بازار رقابت حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. طراحی زیبا، کارت گرافیک قدرتمند سری RTX، پردازنده مرکزی قوی و به روز از جمله ویژگی‌های اصلی این لپ تاپ به شمار می‌رود.

در لپ تاپ IdeaPad Gaming 3-15IAH7-i7 16GB 512SSD RTX 3060 از 6 گیگابایت حافظه اختصاصی برای پردازش‌های گرافیکی استفاده است که تقریبا می‌تواند پاسخ گوی تمام نیازهای مربوط به پردازش گرافیکی را پاسخ دهد. از طرفی پردازنده مرکزی نسل دوازدهم شرکت اینتل هم به عنوان تکه دیگر این پازل، سرعت انجام فرامین شما را تضمین می‌کند. در این لپ تاپ از 16 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است که با توجه به کانفیگ سایر قطعات، منطقی و کافی به نظر می‌رسد. برای حافظه ذخیره سازی این لپ تاپ نیز از 512 گیگابایت هارد از نوع SSD استفاده شده است که ترکیب کاملی در کنار سایر قطعات ایجاد می‌کند.

طراحی لپ تاپ IdeaPad Gaming 3-15IAH7 زیبا و منحصر به فرد است. اگرچه ممکن است با سلیقه برخی از افراد تناسب نداشته باشد. سیستم خنک کننده به کار رفته در این لپ تاپ نیز به گونه‌ای طراحی شده است که حداکثر گردش هوا و خنک کاری در کنار تولید صدای کم فن‌ها عملکرد مناسبی را داشته باشد. یکی از مزیت‌های این دستگاه استفاده از درگاه ارتباطی Thunderbolt 4 در کنار سایر پورت‌هاست که باعث شده تا بتوانید حجم زیادی از اطلاعات را در مدت زمان کم جابه جا کنید. برای منبع انرژی این لپ تاپ از یک باتری 4 سلولی 60 وات ساعتی استفاده شده که در صورت استفاده معمولی 3 تا 5 ساعت هم شارژدهی دارد. اما باید توجه داشته باشید که حداکثر قدرت و کارایی این لپ تاپ زمانی حاصل می‌شود که دستگاه به شارژ متصل باشد.

جعبه گشایی و بررسی ویدیویی

در ادامه با بررسی ویدیویی و جعبه گشایی لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7-i7 16GB 512SSD RTX 3060 با تاچ تک همراه باشید.

Loading...

مشخصات فنی

مشخصات فنی
وزن 2.31 کیلوگرم
ابعاد 551x85x349 میلی‌متر
سازنده پردازنده Intel
سری پردازنده Core i7
مدل پردازنده 12650H
محدوده سرعت پردازنده 2.8 گیگاهرتز و بیشتر
فرکانس پردازنده تا 4.7 گیگاهرتز
حافظه Cache 24 مگابایت
سایر توضیحات پردازنده مرکزی (CPU) Performance-cores 6 Efficient-cores 4 Threads 16
ظرفیت حافظه RAM 16 گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR4
سایر توضیحات حافظه RAM 3200MHz
ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مشخصات حافظه داخلی 512 گیگابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)
سازنده پردازنده گرافیکی NVIDIA
مدل پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3060
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی شش گیگابایت
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS level panel
دقت صفحه نمایش 1080 × 1920 پیکسل - Full HD
توضیحات صفحه نمایش 120Hz
قابلیت‌های دستگاه صفحه نمایش مات
درایو نوری بدون درایو نوری
مشخصات تاچ پد تاچ پد چند لمسی
درگاه‌های ارتباطی USB
توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi Wi-Fi 6
تعداد پورت USB 3.2 2 عدد
تعداد پورت USB Type-C 1 عدد
طبقه‌بندی مخصوص بازی
توضیحات باتری چهار سلولی با ظرفیت 60 وات ساعت
شارژدهی باتری 1 تا 3 ساعت
سیستم عامل بدون سیستم عامل
امکانات دیگر Bluetooth 5.1
اقلام همراه شارژر / دفترچه راهنما

قیمت خرید لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7-i7 16GB 512SSD RTX 3060

لیست قیمت فروشندگان

متاسفانه این محصول در حال حاضر در فروشگاه اینترنتی دیگری موجود نیست.

نقد و نظرات کاربران

ارزش خرید در برابر قیمت

۳

عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

۳

کیبورد و تاچ پد

۳

کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

۳

امکانات و قابلیت ها

۳

طراحی و کیفیت ساخت

۳
  • میثم امیدی میثم امیدی

    من این لپ تاپ رو از جای دیگه ای تهیه کردم و از همه نظر لپتاپ عالیه هست. من برای کاربری گیم گرفتم و هم زمان دو بازی سنگین ردد۲ و نیدفور اسپید هیست رو هر دو با کیفت اولترا اجرا کردم و سیستم با دمای cpu 90 و دمای کارت گرافیک هم ۶۷ بود و بدون لگ بین دوبازی و به سرعت سوئیچ میکردم و بازی می‌کردم و کوچک ترین مشکلی نداشت توی بازی اساسین کرید اودیسی رو کیفیت اولترا ۱۴۰ و فارکرای ۶ با کیفیت high (نه اولترا) بین ۱۲۷ تا ۱۳۵ fps و روی اولترا 104 fps میده خلاصه لپتاپ عالیه فقط صفحه نمایشش 120hz که توجیه خوبی برای قیمت معقولش‌ هست.از لحاظ کولینگ هم قویه و من تا الان دمای بالا ۶۷ برای کارت گرافیک ندیدم دمای پردازنده هم یک بار اون هم زمانی که دوبازی هم زمان اجرا کردم تا ۹۲ رفت اما در بقیه حالت ها نهایتا ۸۰ و خب برای لپ تاپ گیمینگ عالیه

  • امید محمودی امید محمودی

    برچسب های فارسی کیبورد عالی بود. فک نمیکردم داشته باشه. از طرفی دکمه بالای وب کم جهت بازو بسته کردن دوربین. قیافه لب تاب و جنس بدنه خیلی خوب هست. فقط جای انگشت روی بدنه میمونه نسل ۱۲ h برای این لب تاب عالیه. گرافیک rtx ۳۰۶۰ فوق العادس برای کار من باتری چهار سلچلی حداقل پنج ساعت تو‌کارای روزمره جواب میده که خیلی زیادم هست برای لب تاب کش ۲۴ که واقعا تو استفاده سی پی یو تناسب خوبی ایجاد میکنه اینکه پورت شارژ لب تاب پشت مانیتور هس یه پوان مثبت هست. چون وقتی لب تاب رو روی پا قرار میدی یا جای محدود میخای بزاری سیم شارژر جلو دست و پا نیس سنگین بودن شارژر و خود لب تاب خیلی ازار دهندس واقعا برای طولانی مدت اذیت میکنه صفحه مانیتور از صفحه مات هستش و انعکاس نور صفره که خودش خیلی جذابه. اینکه دکمه پاور وسط لب تاب هس خیلی بی ریختش کرده . میتونست مثل سری های فلکس کنار بدنه قرار بگیره. اتصال بدنه به مانیتور محکم و سخت افزار قوی داره. تو خیلی از لب تاب های لنوو اونقد ضعیف بود که خرابی مانیتور رو چن برابر کرده بود. در کل از خریدم راضیم باید ببینم توی طولانی مدت از نظر کشش نرم افزار چجوری جواب میده در مورد دما بگم که برای نصب ویندوز اول کار لب تاب یه گرمای شدیدی ایجاد میکنه که به شخصه نگران شدم که بعد ویندوز با برنامه سنگین هم کار کردم ذره ای تولید گرما نداشت.

  • نیما صمدزاده نیما صمدزاده

    خوبه به درد گیم می خوره

  • مهدی جمالی فر مهدی جمالی فر

    بسیار لپتاپ خوبی من برای رندرینگ 3D Max استفاده میکنم خیلی خوبه

  • امیررضا گچ کاران امیررضا گچ کاران

    نسبت به هم رده های خودش ارزش خرید بالایی داره

  • مرجان افشار مرجان افشار

    فقط تنها مشکلی ‌که داشت:داخل فیلم آموزشی یه موس هم بود که متاسفانه داخل بسته ارسالی موجود نبود

  • کاربر کاربر

    نسبت به قیمت بهترین کارت گرافیک و cpuرو دلره

  • کاربر کاربر

    عالی بود حتما پیشنهاد میکنم گرافیگ عالی

محصولات مشابه