بررسی لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل IdeaPad 5-A

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل IdeaPad 5-A

  • اندازه صفحه: 15
  • سازنده پردازنده: اینتل
  • سری پردازنده: Core i7 1165G7
  • حافظه رم: 16 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: 2 گیگابایت
  • مدل پردازنده گرافیکی: GeForce MX450
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت SSD و یک ترابایت HDD

سری آیدیاپد لنوو به طور معمول در بین کاربران به عنوان لپ تاپ‌های کلاس اقتصادی و با کاربری عمومی شناخته می‌شود، اما در بین مدل‌های مختلف این سری، شاهد حضور لپ تاپ‌هایی با قدرت سخت افزاری مناسب و کاربری حرفه‌ای نیز هستیم. ضمن اینکه همچنان قیمت مناسبی برای خرید دارند. اگر شما هم قصد خرید لپ تاپ حرفه‌ای لنوو دارید و بودجه‌تان محدود است، لپ تاپ‌های سری مدل IdeaPad 3 برای شما مناسب خواهد بود. اما اگر می‌توانید کمی به بودجه خود اضافه کنید، پیشنهاد ما خرید لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 5-A است. پردازنده بروز و قدرتمند، طراحی زیبا، حافظه ذخیره سازی مناسب و... از جمله ویژگی‌های این لپ تاپ به شمار می‌روند.

در طراحی لپ تاپ IdeaPad 5-A از یک پردازنده نسل یازدهم شرکت اینتل سری Core i7 استفاده شده است که دارای حافظه کش 12 مگابایت است. حافظه کش تاثیر زیادی در سرعت پردازش‌های همزمان دارد. از طرفی 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 برای مدیریت درخواست‌های شما در کمترین زمان ممکن در نظر گرفته شده است. ویژگی مثبت دیگر این دستگاه استفاده از 2 گیگابایت حافظه اختصاصی برای پردازش‌های گرافیکی است که سری MX450 کارت گرافیک GeForce است و عمکلرد مناسبی نیز دارد. ابعاد نمایشگر این لپ تاپ 15 اینچ بوده رزولوشن Full HD دارد.

لپ تاپ IdeaPad 5-A در کنار طراحی زیبا و باریک، وزن کمی نیز دارد که آن را برای جابه جایی مناسب می‌کند. کیبورد با نور پس زمینه، حافظه هیبریدی SSD و HDD و باتری سه سلولی 57 وات ساعتی که در صورت استفاده معمولی تا 10 ساعت شارژدهی دارد، از ویژگی‌های اصلی این لپ تاپ به شمار می‌رود.

جعبه گشایی و بررسی ویدیویی

در ادامه با بررسی ویدیویی و جعبه گشایی لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل IdeaPad 5-A با تاچ تک همراه باشید.

Loading...

مشخصات فنی

مشخصات فنی
وزن 1.66 کیلوگرم
ابعاد 356x233x17
سازنده پردازنده Intel
سری پردازنده Core i7
مدل پردازنده 1165G7
محدوده سرعت پردازنده 2.8 گیگاهرتز و بیشتر
فرکانس پردازنده 2.8-4.7
حافظه Cache 12 مگابایت
ظرفیت حافظه RAM 16 گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR4
ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت و 256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی حافظه‌های هیبریدی
مشخصات حافظه داخلی 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD (هارد دیسک) به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD
سازنده پردازنده گرافیکی NVIDIA
مدل پردازنده گرافیکی GeForce MX450
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی دو گیگابایت
اندازه صفحه نمایش 15.0 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LED-backlit LCD
دقت صفحه نمایش Full HD| 1920 x1080
قابلیت‌های دستگاه کیبورد با نور پس زمینه
درایو نوری بدون درایو نوری
تعداد پورت USB 3.2 2
تعداد پورت USB Type-C 1
طبقه‌بندی کاربری مالتی‌مدیا
نوع باتری سه سلولی
توضیحات باتری 57 وات ساعت
شارژدهی باتری تا 11 ساعت
سیستم عامل بدون سیستم عامل

قیمت خرید لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل IdeaPad 5-A

لیست قیمت فروشندگان

متاسفانه این محصول در حال حاضر در فروشگاه اینترنتی دیگری موجود نیست.

نقد و نظرات کاربران

ارزش خرید در برابر قیمت

۴.۳

عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

۴.۱

کیبورد و تاچ پد

۴.۲

کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

۴.۲

امکانات و قابلیت ها

۴.۲

طراحی و کیفیت ساخت

۴.۲
  • حمیدرضا حسنی حمیدرضا حسنی

    سلام. اول از همه بگم که از ارسال بسته به شدت ناراضی هستم . بسته دیر تر از موعد ارسال شد و کارتن پاره بود ولی کارتن خود لپ تاپ سالم بود. اما وقتی لپ تاپ به دستم رسید فهمیدم که ارزشش رو داشت . وقتی کارتن رو باز می کنید یه لپ تاپ سبک ؛ نازک و فلزی می بینید . بدنه لپ تاپ تماما فلزی هست و واقعا حس فوق العاده ای رو به آدم منتقل می کنه ولی جای اثر انگشت روی بدنه می مونه که نسبت به بقیه ویژگی های این محصول یه شوخی محسوب میشه . در لپ تاپ رو که باز می کنید یه صفحه نمایش با کیفیت رو می بینید که حاشیه های خیلی کمی داره . صفحه کلید لپ تاپ جنس فوق العاده و عمق خیلی خوبی داره و تجربه تایپ فوق العاده ای داره . لپ تاپ به طور پیشفرض یه privacy shutter داره که میتونید وب کم رو بپوشونید که برای اون هایی که به حریم شخصی اهمیت میدن خیلی خوبه . همون طور که دوستان هم اشاره کردند بر خلاف توضیحات کیبورد بک لایت داره و دکمه پاور با حسگر اثر انگشت ادغام شده که به طوری که شما اصلا دیگه نیازی به وارد کردن رمز ندارید . یه نکته مهم و اون هم اینکه شارژر این لپ تاپ از نوع type c هست که خیلی سریع شارژ میکنه . همین جا هم بگم که باتری این لپ تاب اگر ازش برای فیلم دیدن و کار های معمولی استفاده کنید می تونه تا ۷ ساعت شارژ نگه داره ولی اگر کار سنگین بکنید حدودا ۲ ساعت . اسپیکر لپ تاپ بالای صفحه کلید قرار گرفته که کیفیت صدای خیلی بهتری داره . اما میرسیم به سخت افزار دستگاه . گرافیک لپ تاپ نسبتا قویه . برای بازی نیست ولی بازی های قبل از ۲۰۱۶ رو می تونه با fps بالا اجرا کنه ولی با بازی های سنگین و جدید مجبورید کیفیت رو بیارید پایین . همین جا هم بگم که این لپ تاپ برای بازی ساخته نشده و اگر میخواهید بازی کنید توی همین رنج قیمت لپ تاپ های گیمینگ لنوو هستن که میتونید تجربه بهتری داشته باشید . دستگاه ۱۶ گیگ رم پرسرعت داره که توی این رنج قیمت نمی تونید همچنین چیزی رو پیدا کنید . cpu این لپ تاپ به شدت قوی هست و نیاز هاتون رو برآورده می کنه . دستگاه ۲۵۶ گیگ ssd m.2 داره که واقعا سریعه و ویندوز زیر ۵ ثانیه بالا میاد. اما خب موقع نصب ویندوز باید یه چند تا گزینه را توی بایوس تغییر دهید . همچنین موقع نصب ویندوز تقریبا هیچ کاری نمی تونید بکنید و به ۲۰ تا درایور نیاز دارید که توی سایتش موجوده . ولی با سیستم عامل لینوکس خیلی سازگاره . ولی خب اگر از ویندوز استفاده کنید خیلی بهتره چون قابلیت های خیلی زیادی برای این دستگاه داره مثل تنظیم صدای dolby که خیلی حس خوبی به آدم میده . اشاره کنم که یک ترابایت هارد hdd این لپ تاپ سرعت خوبی داره. در کل با این قیمت نمی تونید یه همچین چیزی رو پیدا کنید . برای برنامه نویس ها و کسایی که میخوان لپ تاپشون قابل حمل و قوی باشه گزینه عالی هست . امیدوارم تونسته باشیم در انتخاب شما کمکی کرده باشم

  • مهدی قاسمی مهدی قاسمی

    باسلام وقتی لپ تاپ رو میخرید ویندوز نداره . خودتون به راحتی طبق مراحلی که مینویسم میتونید نصب کنید الکی ۳۰۰ چهارصد پول ندید بیرون. ۱.ابتدا با یک کامپیوتر دیگه فایل ویندوز11 رو از سایت soft98.ir دانلود میکنید .ویندوز دومی رو که چهار پارت هست دانلود کنید که رسمی هست . ۲. فایل هارو استخراج میکنید با برنامه winrar .باید یک فایل با پسوند iso به شما بده . اگه نداد با یه سیستم دیگه امتحان کنید . ۳.نرم افزار rufus رو از همون سایت دانلود کنید و بازش کنید ۴.یک فلش حداقل ۸ گیگ به سیستم وصل کنید . ۵.از داخل نرم افزار روفوس فلش رو انتخاب کنید (گزینه اوله) بعدش فایل با پسوند iso که از اکسترکت اون چهار فایل گرفتید رو انتخاب کنید (گزیته دوم ) . و یک گزینه داره که حتما باید روی no sequre boot بزارید .به بقیه تنظیمات کار نداشته باشید و از پایین اوکیش کنید تا فلش رو بوتیبل کنه . ۶. وقتی فلش رو بوت کردی . کامپیوتر رو روشن میکنی ‌. تا دکمه ی روشن رو زدی دکمه fn رو نگهدارید و چندبار همزمان f2 رو بزنید ۷. الان داخل فضای بایوس لپ تاپی . احتیاج به موس نیست الان ولی بعدش احتیاج میشه چون فعلا تاچ لپتاپ کارنمیکنه. ۸.از پنجره باز شده با کیبرد گزینه دوم رو انتخاب کنید (با جهت نما و اینتر ) ۹.از تو تب دوم (configuration) گزینه intel vdm contoroler رو خاموش (disibel)کنید ۱۰.از تو تب سوم (security) رو خاموش کنید و بعدش f10 رو بزنید تا خارج بشه ۱۱.بعدش فلش رو به لپ تاپ بزنید (راستی حتما طی مراحل شارژر وصل باشه که خاموش نشه ) ۱۲. از اینجا به بعد خیلی سادس . زبان ویندوز رو انتخاب میکنی دوتای اول روی us آخری prsian بعد نسخه انتخابی ویندوز رو روی 11 pro قرار بدید بعد یه دو گزینه ای میاد که پایینی رو انتخاب میکنی بعد درایو ۲و خورده ای گیگ رو برای نصب ویندوز انتخاب میکنی و تمام ویندوز نصب شد .بعدش یک سری تنظیمات جزئی میزنید . ۱۳.وقتی صفحه هوم لپ تاپ رو دیدی از همون سایت سافت نرم افزار وینrar رو نصب و بعدش برنامه اکتیو ویندوز رو سرچ و نسخه پیشنهادیش رو نصب میکنی بعدش خیلی راحته اکتیو رو باز میکنی و شماره یک رو توی کیبرد میزنی تا ویندوزت فعال بشه ‌. یکبار دیگه اونو باز میکنی گزینه ۲ رو میزنی تا دائمی فعال بشه . مرحله آخر باید درایور های لپ تاپ رو بروز رسانی کنید برای این کار برنامه vantge که ماله لنوا هست رو پیدا کنید . من از اپ استور دانلود کردم میری داخلش و گزینه chek for apdeit رو میزنی گزینه های مورد نظر رو میاره به غیر از بایوس بقیه رو بروز کنید .تاکید میشه بایوس رو بروز نکنید که به مشکل جدی بر میخوره لپ تاپ تون اینجور که شنیدم. تموم شد به همین سادگی . اگر هارد hdd تون رو توی this pc ندیدی مشکلی نیست باید از مسیرstorage spacec وارد storage pool بشید و یک ترا رو ۵ تا درایو ۲۰۰ گیگی بسازید . باسپاس از همه دوستان

  • محمد محسن خدائی میدانشاه محمد محسن خدائی میدانشاه

    دیروز به دستم رسید و بسیار زیبا و عالی طراحی شده رنگ بسیار زیبایی هم داره. ارزش خرید در برابر قیمتش فوق العاده اس و قطعا یکی از پرفروش ترین ها خواهد شد. چنین مشخصات خوبی برای یک لپ تاپ میان رده واقعا عالی هست و چیزی کم نداره. برای استفاده های دانشجویی کاملا خوب و کارهای سنگین رو هم پشتیبانی میکنه. یکی از جدیدترین محصولات لنوو و یک پیشنهاد عالی هست. ممنون از اگرچه نحوه ارسال بسیار بد بود و لپ تاپ رو با یک وانت و چند ساعت زیر آفتاب مستقیم برام ارسال کردند که بسیار داغ شده بود همچنین سایز کارتنی که استفاده کرده بودند دو برابر سایز کارتن خود لپ تاپ بود و هیچ محافظی هم نداشت تا نگهش داره لطفا در ارسال چنین کالاهای گران قیمت و حساسی بیشتر دقت نمایید.

  • حسین بهارلو حسین بهارلو

    برای نصب ویندوز:1-کلید FN و F2 رو نگهدارید و هم زمان لپ تاپ رو روشن کنید و وارد منو بایوس بشید2-در تنظیمات بایوس در تب دوم (configuration) گزینه ی intel vmd controller و در تب سوم (Security) Secure Boot رو غیر فعال کنید و تنظیمات رو سیو کنید سپس لپ تاپ رو خاموش کنید.3-فلشی که با فایل نصبی ویندوز بوتیبل شده رو به لپ تاپ وصل کنید و اون رو روشن کنید.سیستم از روی فلش بوت میشه وارد مراحل نصب ویندوز می شید.(برای بوتیبل کردن فلش: ابتدا با یک سیستم دیگه فایل های ویندوز رو دانلود کنید و در یک پوشه کنار هم قرار بدید سپس یکی از اون هارو اکسترکت کنید تا فایل iso استخراج بشه.حالا نرم افزار Rufus 2.9 رو دانلود کنید فلشو به سیستم وصل کنید وارد محیط برنامه بشد فلش مد نظر و فایل iso ویندوز رو انتخاب کنید دقت کنید در قسمت Partition Scheme گزینه ی GPT انتخاب شود و بعد استارت رو بزنید تا فلش فرمت و با فایل ویندوز بوتیبل شود-نرم افزار Intel rst vdm رو هم دانلود و اکسترکت و داخل فلش بریزید)4-تا نصب درایور ها از سایت لنوو موس پد کار نمیکند بنابراین از کلید های Tab و Enter و چهارجهته جهت تغییر گزینه ها و ... استفاده کنید.5-بعد از نصب ویندوز درایور ها را از سایت لنوو دانلود و نصب کنید دقت کنید درایور اپدیت BIOS را نصب نکنید. امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره.

  • علی سویزی علی سویزی

    سلام من این کالا رو سه روز هستش که خریدم واقعا از انتخابم راضی هستم کارم برنامه نویسی و گرافیک هستش هیچ مشکلی نداشتم و راضیم کرده امروز برای تست کال آف دیوتی نصب کردم و بدون مشکل اجرا شد من تا الان صدای فن رو نشنیدم که دوستان میگفتن در نظرات و فقط زمانی که برای بایوس آپدیت رو داشتم نصب میکردم فن با تمام قدرت کار کرد که اونم طبیعی هستش بک لایت کیبورد هم داره ولی حروف کیبورد عربی هستش باطری هم حدود ۳ الی ۴ ساعت کار عادی جواب میده پکینگ هم که عکس گذاشتم و بدون ایراد بود نکته جالبش این هستش که من لب تاپ رو از فرودگاه مشهد قبل از سوار شدن به هواپیما سفارش دادم و وقتی که بعد یک ساعت رسیدم تهران و گوشیم رو روشن کردم خانوادم گفتن بسته ارسال شده خریدم توسط دیجی پلاس بود ممنون از

  • کاربر کاربر

    سلام. اولا در مورد مشخصات فنی به اشتباه نوشتن حسگر اثرانگشت و بکلایت کیبورد نداره که داره. در مورد نصب ویندوز که خیلیا مشکل دارن، اولش که روشن میکنید با زدن دکمه ی fn+f2 وارد تنظیمات میشین که باید دو تا گزینه رو غیر فعال کنید. تو تنظیمات بایوس secure boot باید غیر فعال شه. vmd controler هم غیر فعال کنید. وقتی میخواین با فلش ویندوز نصب کنید باید از نرم افزار rufus استفاده کنید، حتما باید تو قسمت partition scheme گزینه ی GPT رو انتخاب کنید اگر MBR باشه سیستم فلش رو نمیشناسه . بعد از نصب ویندوز باید درایورهای مربوط به سیستمتون رو از لنوو دانلود و نصب کنید. تو گوگل lenovo support رو سرچ کنید بعد گزینه ی درایور رو انتخاب کنید و شماره سریال دستگاه رو وارد کنید کنید تا فایل ها رو بیاره. اون دوست عزیزی که گفت تاچ پدش کار نمیکرد مرجوع کرده به خاطر همین نصب نکردنه درایور بوده. در کل سیستم فوق العاده خوبیه

  • امیررضا سوری امیررضا سوری

    از هر لحاظ دستگاه کاملی هست ولی یه انتقاد دارم اینکه تا میبینن یه دستگاهی قیمتش مناسبه و خوب میفروشه هر جوری بخوان قیمتا رو بالا میبرن همین دستگاه دیروز قیمتش 22800 بود الان شده 23500 معلوم نیست فردا قراره چقدر باشه یک هم به فکر افراد کم درامد و دهک های پایین باشید

  • مرتضی سعادتمند مرتضی سعادتمند

    تقریبا دو هفته بعد خرید در حال کار بودم که برقا قطع شد وقتی اومد شارژرش دیگه شارژ نمی کرد فکر کردم سوخته تماس گرفتم با پشتیبانی گفت فقط خود لپ تاپ شامل گارانتی میشه خوده شارژرم نداریم باید ثبت سفارش کنی دو هفته یا بیشتر طول میکشه تا بیاریم هزینشم 1.800.000 تومن م قبول نمی کرد پس بگیره هیچ پیگیری ای هم نکرد در حالی که این گارانتیه اشغالو اون گذاشته رو این جنس نزدیک 1.000.000 تومن اضافه پول دادم که از مغازه دار نخرم از بخرم که مشکلی برام پیش نیاد که مثل اینکه پول اضافه دادم. در اخر گفتم شاید تعمیر بشه رفتم یه جا که شاید تعمیر بشه کابلو عوض کرد شاید باورتون نشه خودمم باورم نمی شد فقط کابل قبل اداپتور سوخته بود قیمت کابلش 50.000 تومنه. تو سایت گارانتی کننده بخونید چه چیزایی شامل میشه شاید پشیمون بشید از خریدش. یه نکته خیلی مهم داره اگر بخواین لینوکس نصب کنید که هیچی ولی اگر بخواین ویندوز نصب کنید باید یه تغیر تو بایوس بدین وگرنه درایو هارو تشخیص نمی ده. یه نکته دیگه هم اینکه اگر خیلی از کلید end و home استفاده می کنید شاید این اذیتتون کنه که باید باهاش fn رو نگه‌دارید ولی عادت می کنید. حتما vantage رو نصب کنید مال خوده لنوو هستش اپشن های جذابی مثل محافظ باتری خاموش و روشن کردن فست شارژ و... رو داره. حتما dolby audio رو نصب کنید خیلی کیفیت صداشو بالا میبره از قسمت اپدیت vantage می تونید نصب کنید.

  • کاربر کاربر

    کانفیگ بسیار خوبی داره و به قیمتش می ارزه اونهایی که مشکل نصب ویندوز دارن باید بعد از روشن کردن با فشردن Fn+F2 برن توی تنظیمات بایوس secure boot رو disable کنن. بعد برای اینکه موقع نصب هارد نمایش داده بشه vmd controler رو disable کنن.

  • حامد پورقلی حامد پورقلی

    من دیروز تحویل گرفتم و اولش که میخواستم ویندوز رو نصب کنم کمی با چالش مواجه شدم و تاچ پد کار نمیکرد موقع نصب ویندوز که بعد از نصب و آپدیت ویندوز کامل راه اندازی شد شاید باور نکنید ولی کل نصب ویندوز ۵ دقیقه طول کشید الان هم رو باتری کار میکنه و شارژ رو هم خیلی خوب نگه میداره و فست شارژ هم هست که خیلی سریع پر میکنه باتری رو پیشنهاد میکنم حتما به فکر خرید این محصول باشید تازه ایسوس دقیقا با همین ستاپ ۶ میلیون گرونتره که فقط بخاطر برندش هست

  • مهرداد غلامی مهرداد غلامی

    سلام من این لپ تاپ رو از نخریدم ولی دوست داشتم که نظراتمو اینجا بگم تقریبا با این سخت افزار و کانفیگ تو هیچ برند دیگه ای نمیتونین با این قیمت این لپ تاپ رو خریداری کنید کیفیت ساختش عالیه کیبوردش خیلی نرم و خوبه صفحه نمایشش خیلی خوبه سرعت بالا اومدنش موقع روشن کردن کمتر از 10 ثانیس اگه با این بودجه دنبال یه لپ تاپ اداری هستین بهترین گزینس و در خریدش شک نکنین موقع نصب ویندوز هم آموزشش در اینترنت هست و باید یه فایل اینتل رو بریزید داخل فلش ویندوز که موقع نصب بتونین هاردو بالا بیارید. فقط من بعد از نصب نتونستم هارد hdd رو تو مای کامپیوتر بیارم که اونم با کلی سرچ تونستم حلش کنم اونم به صورت خلاصه بگم در قسمت Storage Spaces باید وارد storage pool بشید و درایوی که ساخته شده رو دیلیت کنید و بعدش ری استارت کنین و بعدش از قسمت disk management اون رو پارتیشن بندی کنین

  • سمیه  عاشوری سمیه عاشوری

    سلام به همه. ازونجایی که خودم برای خرید این لبتاب خیلی سوالا تو ذهنم بود اومدم که اطلاعاتتونو تکمیل کنم تا دیگه شما الکی نگردید. این لپ تاپ دو رنگ داره. نقره ای و دودی؛ رنگ نقره ایش برای اماراته جنس بدنش پلاستیکه بک لایت نداره ولی فینگر پرینت داره. حافظش هارد یه ترابایته +256گیگ ssd. مدل دودیش برای اروپاست؛؛ که درواقع مدل فابریکشه، بک لایت داره فینگر پرینت داره؛ موقع خرید دقت کنید که هاردش 512 ssd باشه چون این فابریکشه و سرعت بالاتری داره اما خودتون بعدا میتونین هارد یه ترا هم اضافه کنین اما اگه دیدین هاردش یه ترا 246گیگ ssdنخرید چون ممکنه عوضش کرده باشن بهرحال فابربکش 512 ssd. لپ تاپ فوق العاده ایه تو این رنج قیمت تا 23تومن این تنها لپ تاپیه که همه چیش از همه بالاتره. من عاشق ظاهرشم و دکمه ی on و off وبکمش. تامام

  • کاربر کاربر

    نسبت به قیمت خوب

  • سعید نخعی امرودی سعید نخعی امرودی

    کسانی که مشکل نصب ویندوز دارن همو نطور که بقیه دوستان کامنت گذاشتن vdt رو در بایوس غیرفعال کنید. secure boot باید غیر فعال شه vmd controler هم غیر فعال کنید با نرم افزار rufus فلش ویندوز رو بوت کنید.، حتما باید تو قسمت partition scheme گزینه ی GPT رو انتخاب کنید اگر MBR باشه سیستم فلش رو نمیشناسه. به راحتی قابل نصب هست.

  • کاربر کاربر

    کاش یک تخفیف اعمال بشه واقعا

محصولات مشابه