بررسی لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7-i3 12GB 512SSD - کاستوم شده

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7-i3 12GB 512SSD - کاستوم شده

  • اندازه صفحه: 15.6
  • سازنده پردازنده: اینتل
  • سری پردازنده: Core i3 1215U
  • حافظه رم: 12 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: بدون حافظه گرافیکی مجزا
  • مدل پردازنده گرافیکی: Intel UHD
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت SSD

اگر به دنبال لپ تاپی با طراحی زیبا و در عین حال با دوام و مقاوم هستید که بتوانید با آن کارهای روزمره خود را انجام دهید، در ادامه با بررسی تخصصی و جعبه گشایی لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7-i3 12GB 512SSD با تاچ تک همراه باشید، در غیر این صورت از بخش محصولات مشابه، سایر محصولاتی که از نظر قیمتی همرده این لپ تاپ هستند را انتخاب کنید. لپ تاپ پیش رو یکی از گزینه‌های مناسب رده اقتصادی است که در کنار قیمت مناسب، از مشخصات سخت افزاری و مناسب و طراحی زیبا نیز برخوردار است. استفاده از جدیدترین نسل پردازنده، حافظه رم مناسب با امکان ارتقا، استفاده از حافظه ذخیره سازی از نوع SSD و... از جمله ویژگی‌های اصلی این لپ تاپ به شمار می‌رود.

اگر بخواهیم یک نقطه ضعف برای لپ تاپ IdeaPad 3 15IAU7-i3 12GB 512SSD عنوان کنیم، احتمالا آن، عدم وجود حافظه گرافیکی مجزا است. حافظه‌های اختصاصی گرافیکی می‌توانند به اجرای بهتر نرم افزارهای تخصصی مانند ویرایش فیلم و عکس و انجام بازی‌ها کمک کنند. البته از آنجایی که لنوو در این لپ تاپ از جدیدترین نسل پردازنده مرکزی ساخت شرکت اینتل یعنی نسل دوازده استفاده کرده است، می‌توان انتظار داشت که پردازش‌های گرافیکی هم در سطح معقولی انجام شود. البته باید به این نکته توجه داشت که این لپ تاپ برای کارهای سنگین و اجرای بازی‌های مختلف طراحی نشده است، بلکه به عنوان یک لپ تاپ با کاربری عمومی و روزمره باید به آن نگاه کرد.

لنوو در این لپ تاپ از 12 گیگابایت حافظه رم یکپارچه با مادربودر (OnBoard) استفاده کرده است که مناسب به نظر می‌رسد. البته یک اسلات اضافه نیز در این لپ تاپ تعبیه شده است که در صورت امکان بتوانید میزان رم آن را افزایش دهید. 15.6 اینچ نمایشگر با کیفیت Full HD، وب کم با کیفیت HD و کاور پوشاننده دوربین، تاچ پد یکپارچه و بدون دکمه، باتری 38 وات ساعتی دو سلولی و... از جمله سایر ویژگی‌های لپ تاپ مدل IdeaPad 3 15IAU7-i3 12GB 512SSD به شمار می‌رود.

جعبه گشایی و بررسی ویدیویی

در ادامه با بررسی ویدیویی و جعبه گشایی لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7-i3 12GB 512SSD - کاستوم شده با تاچ تک همراه باشید.

Loading...

مشخصات فنی

مشخصات فنی
وزن 1.63 کیلوگرم
ابعاد 359.2x236.5x19.9 میلی‌متر
سازنده پردازنده Intel
سری پردازنده Core i3
مدل پردازنده 1215U
محدوده سرعت پردازنده 2.8 گیگاهرتز و بیشتر
فرکانس پردازنده 1.2 تا 4.4 گیگاهرتز
حافظه Cache 10 مگابایت
ظرفیت حافظه RAM 12 گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR4
سایر توضیحات حافظه RAM 8 گیگبایت حافظه RAM بصورت OnBoard ، دارای یک slot خالی از نوع DDR4 SO-DIMM جهت ارتقا حافظه
ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مشخصات حافظه داخلی 512 گیگابایت حافظه SSD از نوع M.2 2280 PCIe 3.0x4 NVMe
سازنده پردازنده گرافیکی Intel
مدل پردازنده گرافیکی UHD
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا
سایر توضیحات پردازنده گرافیکی Integrated Intel Iris Xe Graphics Functions as UHD Graphics
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش TN
دقت صفحه نمایش 1080 × 1920 پیکسل - Full HD
توضیحات صفحه نمایش 15.6 FHD (1920x1080) TN, 250nits, Anti-glare, 45% NTSC
قابلیت‌های دستگاه صفحه نمایش مات
درایو نوری بدون درایو نوری
توضیحات وبکم وب کم با کیفیت 720p همراه با Privacy Shutter جهت پوشاندن دوربین
مشخصات اسپیکر Stereo speakers, 1.5W x2, Dolby Audio
مشخصات تاچ پد تاچ پد بدون دکمه (Buttonless) با پشتیبانی از فرمان های چند لمسی (Multi-touch) در ابعاد 69×104 میلیمتر
درگاه‌های ارتباطی USB
توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi Wi-Fi 6, 802.11ax 2x2 Wi-Fi + Bluetooth 5.1
تعداد پورت USB 2.0 یک عدد
تعداد پورت USB 3.2 یک عدد
تعداد پورت USB Type-C یک عدد
نوع باتری دو سلولی
توضیحات باتری باطری داخلی با ظرفیت 38 وات ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع (charge up to 80% in 1hr)
شارژدهی باتری 2 الی 4 ساعت
سیستم عامل بدون سیستم عامل
اقلام همراه آداپتور (شارژر) به همراه کابل برق و دفترچه راهنما

قیمت خرید لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7-i3 12GB 512SSD - کاستوم شده

لیست قیمت فروشندگان

متاسفانه این محصول در حال حاضر در فروشگاه اینترنتی دیگری موجود نیست.

نقد و نظرات کاربران

ارزش خرید در برابر قیمت

۳

عملکرد سخت افزار داخلی و باتری

۳

کیبورد و تاچ پد

۳

کیفیت صفحه نمایش و بلندگوها

۳

امکانات و قابلیت ها

۳

طراحی و کیفیت ساخت

۳
  • بابک بابی بابک بابی

    با سلام خدمت همه عزیزان امیدوارم این کامنت من به شما در خرید کمک کنه این لپ تاپ مناسب کسایی که کار سنگین مثل رندرینگ و بازی انجام میدن نیست ، برای کارهای نیمه سنگین مثل حسابداری و فتوشاپ هم جوابه ،برای کارهای عادی و روزمره و اداری هم فوق العاده پرسرعته ولی تا ویندوز روش نصب کنید خیلی اذیت میشید خودم به شخصه با هزار تا دردسر ویندوز 11pro نصب کردم چرا میگم دردسر چون با فلش بوتیبل شده باید نصب کنید . اول از همه فلش(حداقل ۸ گیگ) رو با یک دستگاه دیگه بوتیبل میکنید از طریق نرم افزار rufus بعد از اون شروع میکنید به نصب ویندوز و باید از طریق کلید escوارد بایوس بشید و مراحل رو شروع کنید.ترجیحا ریجوین رو ایران نزارید. بعد از طی یک سری مراحل میرسین به مرحله‌ای که ویندوز باید اپدیت هارو چک کنه و مشکل ما هم همینجاست چون به نت دسترسی نداریم چرا که این لپ تاپ درگاه lanنداره که ما بخوایم با کابل وصلش کنیم و از طرفی چون درایور هاش هم نصب نشدن و عملا گزینه‌ای به اسم وای فای نداره که بخوایم با وای فای به هات اسپات گوشی یا هر شبکه دیگه ای وصل بشیم.و تو این مرحله گیر میکنه حالا من خودم با یه روش با چندبار تلاش کردن تونستم این مرحله رو دور بزنم یعنی دیگه از ما اینترنت نخواد. کلید ترکیبی shift+f10 رو بفشارید و عبارت taskmgr رو تایپ کنید و اینتر رو بزنید وارد منجر میشید و اونجا بگردید و تسک مربوط به windows internet conection رو خاتمه بدید یعنی گزینه end task رو بزنید چند بار که این کارو تکرار کنید اگر خوش شانس باشید از این مرحله رد میشه .بعد از نصب ویندوز هم با سیستم دیگه درایور هاشو از سایت لنوو دانلود کنید و روی دستگاه یکی یکی نصب کنید و از اخر هم ریستارت کنید خلاصه نصب کردن ویندوز روش دردسر داشت ولی خیلی روون و بدون باگ اجرا کرد در مورد باتری هم بخوام نظر بدم راستش به اون بدی که درمورد باتریهای دوسلولی گفته بودن نیست و برا من تقریبا ۳/۵ساعت شارژدهی داشت . گارانتیش هم از سایت شرکت مربوطه چک کنید برا من ۱۷ ماه گرانتیش مونده بود و معتبر بود فروردین ۱۴۰۲ به قیمت ۲۱.۳۰۰.۰۰۰ خریدم بعد ۴ ماه ۶ میلیون ارزون شده،به این میگن ثبات):

  • کاربر کاربر

    من این لپ تاپ رو قبل از خرید با یه لپ تاپ دیگ از همین برند ولی نسل یازده که بیشترین خریدو از داشت و در همین رنج قیمت بود مقایسه میکردم ولی این به این نتیجه رسیدم اگر برای کارهاتون نیاز به حافظه گرافیکی ندارید این لپ تاپ بهترینه چون هم نسل ۱۲ هست(۲۰۲۲) و هم از حافظه ssd خوبی برخوردار هست که این برای سرعت لپ تاپ بسیار مفیده من کارم برنامه نویسی وب هست و استفاده طولانی مدت از لپ تاپ دارم و این لپ تاپ تونست انتظارات منو بخوبی بجا بیاره و ۱۰ ساعت تموم بدون داغ شدن و هنگی و یا کند شدن سیستم کارمو پیش ببره من روش ویندوز ۱۱ ریختم و کاملا راضیم در مورد باتری هم سریع شارژ میشه و اگر باهاش کار سبک کنین تا حدود ۳ ساعت نیم براتون کار میده . راستش قبل خرید من نظرات نگاه میکردم میدیدم این لپ تاپ نظرات کمی داره و یه نظر منفی، که نگرانم میکرد ولی دلمو زدم به دریا سفارشش دادم در ضمن درخصوص کاربری که میگه درایو ایسوس ریختن روی لپ تاپ باید بگم ایشون باید از کسی که براش ویندوز نصب کرده شاکی باشه چون این لپ تاپ بدون هیچ ویندوزی یا درایوی به دست مشتری میرسه .🙂 من ۱۹/۳۰۰ خریدم ولی الان شده حدود ۱۸/۸۰۰ با این قیمت قطعا ارزش خریدش از قبل هم بیشتره پیشنهاد میکنم سریع تر عجله کنین

  • کاربر کاربر

    لپتاپ رو از بسته بندی در آوردم. روشن بود. باطری به حدی داغ بود که نمیشد به لپتاپ دست زد. تازه من ۸ روز پیش سفارش داده بودم. مشخص نیست از کی لپتاپ تو بسته بندی پک شده روشن بوده. مرجوع کردم. به نظر میاد آخرین خریدم از بود. یکبار دیگه هم مشکلات سفارش داشتم. توصیه میکنم از خرید نکنید.

  • کاربر کاربر

    من از بازار تهیه کردم و تو کانفیگ من یه هارد ۱ ترا هم علاوه بر ۵۱۲ گیگ ssd تعبیه شده بود که خب قیمت کمی بالاتره. در این رنج قیمت شاید بشه گفت بهترین انتخابه. بدنه پلاستیکی شل و ولی داره ولی ظاهرش زیبا بنظر میرسه. به لطف پردازنده نسل ۱۲ و گرافیک مجتمع (نداشتن گرافیک مجزا) مصرف باتری کمه و در استفاده معمولی حداقل ۳ ساعت دووم میاره. دی وی دی رام نداره که خب البته این روزا تقریبا کاربردی هم نداره. پورت لن نداره ولی بجاش usb type C داره که احتمالا بشه با یه تبدیل ازش لن گرفت یا حتی برای شارژ لپتاپ هم ازش استفاده کرد(هنوز تست نکردم). لنوو یه نرمافزار vantage داره که تو اون میشه تنظیماتی برا باتری اعمال کرد که در صورت متصل بودن به شارژ درصد باتری از ۸۰درصد فراتر نره که این عمر باتری رو افزایش میده. صفحه نمایش TN هست اما اگر IPS میخواهید باید برید سراغ مدل های core i7. دکمه پاور در این مدل قابلیت اسکن اثر انگشت نداره. کیبورد لیبل حروف فارسی نداره. تنها موردی که به شدت رو مخه فعلا لی اوت ناجور کیبورده که دکمه بالای اینتر کیبورد ( |) گذاشتن سمت چپش و موقع تایپ ۱۰ انگشتی بجا اینتر اشتباه اونو میزنی. یکی هم دکمه shift سمت چپه که نصفش کردن سمت راستیشو باز همون دکمه ( | ) گذاشتن که باز هم بجا شیفت اشتباهی اونو میزنی.

  • سهراب بارانی سهراب بارانی

    برای رنج قیمتی خودش سخت افزار بسیار مناسبی داره ( به جز صفحه نمایش ) پردازنده با مصرف پایین و توان بالا ( توی بنچمارک ها از i5 نسل ۱۱ هم قویتره ) و اگر دانشجوی مهندسی هستید برای اجرای اکثر نرم افزار ها و برنامه نویسی مناسبه بعدا اگر پیشرفته تر خواستید کار بکنید میتونید سیستم بهتری تهیه کنید پردازنده گرافیکی آنبوردش هم برای امور روزانه و حتی گیم سبک مناسبه در حد ۲ گیگ انویدیا mx330 توان اجرایی داره رم قابل ارتقاع که البته ۱۲ گیگ برای اکثر کار ها کافیه حافظه ssd پر سرعت ( من لپتاپ دیگه ای داشتم که حافظه HDD اون رو با ssd sata عوض کردم ۲-۳ برابر سرعت بیشتری از ssd sata داره ) ایراد مهمی که بهش وارده صفحه نمایششه اگر با لپتاپ های ips یا oled کار کرده باشید واقعا صفحه نمایشش راضیتون نمیکنه ولی اگر اولین لپتاپتونه یا یه لپتاپ خیلی قدیمی داشتین میخواین جدید تر بگیرید بودجه بیشتری ندارید اوکیه

  • کاربر کاربر

    سیستم خوب و پر پیمانه و به روز واسه کسایی که دنبال سیستم قوی واسه کارهای روزانه نه گرافیکی و بازی و مهندسی باشند گزینه بسیار عالی هستش

  • کاربر کاربر

    راضی ام از خریدش

  • سعید جهانداری سعید جهانداری

    پیشنهاد میکنم خیلی خوبه

  • کاربر کاربر

    نسبت به قیمت لپ تاب خوبیه

  • حسین احمدی شاهرخت حسین احمدی شاهرخت

    خیلیی لپ تاپ خوبیه ای تری هس ولی توی پنجمارک از ای 7 و ای5 نسل قبل بالاتره عکسشو گذاشتم ببینید سرعت عالیه ب نظر من چون حافظه اش هم اس اس دی هس برای کارای خونه عالی و مناسبه و حتی بالاتر خیلی حرفه ای نباید انتظار داشت با توجه به قیمت من تو تخفیف ویژه 15 گرفتم با رام 12 و حافظه 512

  • کاربر کاربر

    خوبه نسبت به هزینه ای که پرداخت میکنید عالیه به غیر از گرافیکش که برای کار های گرافیکی سنگین مناسب نیست اما در بقیه کار ها عالیه. نصب ویندوز هم باید به متخصصش بسپارید. گرافیک هم با اینکه کارت گرافیک اختصاصی نداره و آن بورد هست فتوشاپ 2023 و پریمیر 2018 را بدون باگ اجرا میکنه

  • احسان فرجی گنزق احسان فرجی گنزق

    باتوجه به سیستمش قیمت مناسبی داره،فقط بسته بندی باز شده بود قبلا،البته هیچ خط و خشی روی دستگاه نبود

  • اردشیر گودرزی اردشیر گودرزی

    لپتاپ موقع نصب ویندوز 11 و اتصال به اینترنت مشکل داشت ویندوز 10 رو نصب کردم و بعد درایوی که برای درایور های لپتاپ در نظر گرفتن فروشنده محترم بررسی کردم میبینم درایور های لپتاپ ایسوس رو ریختن روی هارد با توجه به اینکه پورت لن هم نداره با هزار دردسر پیش رو مواجه هستم قطعا و هنوز اصلا نتونستم از لپتاپ استفاده کنم به دلیل اشتباه فروشنده

  • شیرزاد گرامی شیرزاد گرامی

    متاسفانه کالایی که خریدم خیلی خورد تو ذوقم

محصولات مشابه