بررسی کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1115 امریکا به همراه دسته اضافی

کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1115 امریکا به همراه دسته اضافی

  • ظرفیت حافظه داخلی: 825 گیگابایت
  • تعداد دسته: دو عدد
  • درایو CD: ندارد
  • ظرفیت حافظه رم: 16 گیگابایت
  • پردازشگر اصلی: AMD Ryzen Zen ۸ Cores
  • پردازشگر گرافیکی: Ray Tracing Acceleration Up to ۲.۲۳
  • باتری دسته: دارد

بالاخره انتظارها به پایان رسید و جدیدترین نسل از کنسول‌های بازی شرکت سونی، یعنی کنسول بازی سونی Playstation 5 Digital Edition به بازار معرفی شد. در این نسل شاهد شگفتی‌های جدید از قدرت پردازنده گرفته تا دسته بازی جدید که تحت عنوان Dual Sense شناخته می‌شود، هستیم. اگرچه در نسل جدید خبری از حافظه و درایو نیست و امکان استفاده از بازی به صورت آفلاین وجود ندراد، اما ویژگی‌های جدید این دستگاه موجب می‌شود این ضعف چندان به چشم نیاید. در هر صورت سونی نسل نهم کنسول‌های بازی را معرفی کرده و تمام تلاشش بر این بوده که شکست‌های نسل هشتم را جبران کند تا بتواند در برابر رقیب جدی خود Xbox حرفی برای گفتن داشته باشد.

در نسل جدید این کنسول تغییرات زیادی در ظاهر و سخت افزار آن ایجاد شده است. طراحی ظاهری بدنه و دسته‌های آن از نو انجام شده و باید اعتراف کنیم که واقعا نتیجه کار جذاب بوده است. حافظه 825 گیگابایتی، پشتیبانی از خروجی تصویر 4K، وجود پورت LAN در کنار امکان اتصال بیسیم یا WiFi، اضافه شدن پورت USB از نوع Type-c، دسته‌های بازی قابل شارژ، پورت HDMI و... از جمله ویژگی‌های اصلی این کنسول به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که سونی این کنسول را در دو نسخه به بازار معرفی کرده که یکی از آنها نسخه استاندارد و دیگری نسخه دیجیتال است، ما در این بررسی نسخه دیجیتال را انتخاب کرده‌ایم اما در پایان این مقاله در خصوص تفاوت‌های این دو نسخه توضیح خواهید داد.

مشخصات فیزیکی کنسول بازی سونی PlayStation 5

کنسول بازی PS5 درای ابعاد ۳۹۰x۹۰x۲۶۰ میلی متر است که در مقایسه با تمام نسل‌های قبل، ابعاد بزرگتری دارد. در واقع اولین چیزی که در خصوص این کنسول به چشم می‌آید، ابعاد بزرگ و طراحی شیک آن، در کنار رنگ سفید به کار گرفته شده در این کنسول است. تقریبا از نسل‌های ابتدایی تا به حال، سونی تنها از رنگ مشکی برای کنسول‌های خود استفاده می‌کرده است. اما در این نسل با ترکیب دو رنگ سفید و مشکی براق، اثری هنری جدید را خلق کرده است. طراحی این کنسول به صورتی است که هم امکان استفاده عمودی و افقی وجود دارد. البته در حالت ایستاده، نمای بسیار زیبایی از این کنسول به چشم می‌خورد. اما در صورتی که قصد دارید از این کنسول در حالت افقی استفاده کنید، نیاز است آن را بر روی پایه‌ای که درون جعبه این کنسول قرار دارد، نصب کنید.

طبق اعلام شرکت سونی، ابعاد بزرگتر این کنسول به دلیل سیستم خنک کنندگی است که درون آن تعبیه شده است. البته نیازی نیست نگران ایجاد صدا و یا گرمای اصافی باشید، چراکه صدای تولیدی این کنسول نسبت به نسل قبلی خود هم کمتر است. همچنین پنل‌های کناری این کنسول قابلیت جدا شدن دارند. بنابراین می‌توانید آنها را به راحتی جدا کرده و برای تمیز کاری و گرد گیری راحت‌تر باشید. در نهایت روی قسمت مشکی رنگ این کنسول شاهد حضور دکمه روشن و خاموش، پورت USB 3.0 و Type-c برای انتقال اطلاعات و همچنین شارژ کردن دسته‌ها هستیم.

بررسی کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 Digital به همراه هدست و پایه شارژر

مشخصات سخت افزاری و قدرت پردازنده‌ها

همانطور که انتظار می‌رفت کنسول بازی سونی Playstation 5 Digital از قدرت سخت افزاری بالایی برخوردار است. به هر حال این نسل قرار است قوی‌ترین کنسول بازی ساخته شده توسط سونی تا به حال باشد، به همین دلیل با کنار هم قرار گرفتن پردازنده AMD Ryzen Zen در کنار 16GB GDDR6 به عنوان حافظه رم و همچنین پردازنده گرافیکی AMD Radeon RDNA 2 شاهد غول جدید صنعت کنسول‌های بازی هستیم. ترکیب ذکر شده در نهایت موجب شده تا این کنسول به قدرت 10.3 ترافلاپس برسد. البته این مقدار در مقایسه با رقیب اصلی یعنی Xbox که قدرتی معادل 12.1 ترافلاپس دارد، کمی عقب است. اما خدمات پس از فروش و پشتیبانی بهتر در کنار تنوع بیشتر بازی‌ها، می‌تواند این نقص را پوشش دهد.

در کنسول بازی سونی Playstation 5 از حافظه SSD استفاده شده است که این موضوع می‌تواند به لود سریع‌تر بازی‌ها کمک کند. البته لازم به ذکر است که این کنسول علی رغم دارا بودن حافظه داخلی یک ترابایتی، تنها 667 گیگابایت از این مقدار قابل استفاده است. که این موضوع می‌تواند عامل نگران کننده‌ای برای کاربران باشد. البته دور از انتظار نیست که سونی در آپدیت‌های نرم افزاری آتی، امکان استفاده از حافظه‌های جانبی را نیز به این کنسول اضافه کند. هرچند در نهایت برای بازی کردن، حتما باید بازی بر روی حافظه اصلی دستگاه نصب شود.

بررسی کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 Digital به همراه هدست و پایه شارژر

مشخصات دسته بازی Dual sense کنسول بازی سونی PlayStation 5

یکی از تغییرات اصلی نسل جدید کنسول بازی سونی PS5، دسته دوال سنس Dual Sense یا کنترلر آن است. اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم وضعیت جدید را، باید اینطور گفت که دسته جدید حس دقیق‌تری از بازی را به شما منتقل می‌کند. موتورهای لرزشی جدید و مقاومت دکمه‌های دسته، مطابق با شرایط بازی متغییر می‌کنند. به عنوان مثال در صورت شلیک با یک سلاح سبک نیاز به انرژی کمتری برای فشردن دکمه این دسته دارید تا در مقایسه با یک اسلحه سنگین‌تر. همچنین عمر باتری‌های این کنترلر افزایش یافته و داوم بالاتری دارد.

بررسی کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 Digital به همراه هدست و پایه شارژر

سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

همان طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، نسل نهم کنسول بازی شرکت سونی دارای دو نسخه استاندارد و دیجیتال است. اصلی‌ترین تفاوت این دو نسخه وجود درایو نوری در نسخه استاندارد است. که همین موضوع قیمت این کنسول را نیز افزایش داده است. بنابراین اگر از نظر دانلود و نصب بازی‌ها مشکلی ندارید، پیشنهاد ما این است که نسخه دیجیتال را خریداری کنید. همچنین برای استفاده از حداکثر این کنسول، بهتر است از مانیتورهای با کیفیت 4K استفاده کنید.

ضمن اینکه در نسخه معرفی شده در این پست، به همراه این کنسول هدست و پایه شارژ نیز ارائه شده است. پایه شارژ قابلیت شارژ دو دسته را به صورت همزمان دارد. هدست سونی موجود نیز مدل Pulse ۳D است که با استفاده از تکنولوژی Tempest ۳D Audio کیفیت بالایی در پخش صداهای سه بعدی ایجاد ارائه می‌دهد. به علاوه اینکه امکان چت صوتی را نیز به خوبی فراهم می‌کند.

جعبه گشایی و بررسی ویدیویی

در ادامه با بررسی ویدیویی و جعبه گشایی کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1115 امریکا به همراه دسته اضافی با تاچ تک همراه باشید.

Loading...

مشخصات فنی

مشخصات فنی
ابعاد 26x10.4x39 سانتی‌متر
انواع حافظه حافظه داخلی
ظرفیت هارد دیسک 825 گیگابایت
امکانات ظاهری دسته بی سیم
تعداد دسته دو عدد
فناوری‌های ارتباطی بلوتوث
امکانات و قابلیت‌ها قابلیت ارتقا حافظه، پشتیبانی از وضوح تصویر حداکثری 8K، پشتیبانی از قابلیت HDR، پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز
خروجی صدا HDMI
خروجی تصویر HDMI
حافظه RAM 16GB GDDR6/256-bit
پردازشگر گرافیکی GPU Ray Tracing Acceleration Up to 2.23 GHz (10.3 TFLOPS)
پردازشگر اصلی CPU AMD Ryzen Zen 8 Cores
نوع درایو کنسول Ultra HD Blu-ray, up to 100GB/disc
اقلام همراه محصول دفترچه راهنما، کابل برق، کابل HDMI 2.1، دو عدد دسته بی سیم، استند کنسول، کابل USB-C
وزن 4500 گرم

قیمت خرید کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1115 امریکا به همراه دسته اضافی

لیست قیمت فروشندگان

متاسفانه این محصول در حال حاضر در فروشگاه اینترنتی دیگری موجود نیست.

نقد و نظرات کاربران

ارزش در برابر قیمت

۳

امکانات و قابلیت ها

۳

کیفیت ساخت

۳

ارگونومی

۳

کیفیت عملکرد

۳
لیست قیمت سایر مدل‌های پلی استیشن
لیست قیمت
مجموعه کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 Digital ظرفیت 825 گیگابایت به همراه هدست و پایه شارژر 34,515,990 تومان
مجموعه کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 Digital ظرفیت 825 گیگابایت به همراه دو دسته اضافه و پایه شارژر 33,688,820 تومان
کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا به همراه هدست 31,999,000 تومان
کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Slim کد Region 2 CUH-2200A ظرفیت 500 گیگابایت به همراه دسته اضافه 15,600,000 تومان
کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا به همراه دسته اضافی و هدست 35,103,130 تومان
کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 Digital Edition ظرفیت 825 گیگابایت به همراه کارت طلایی نصب بازی 27,734,260 تومان
مجموعه کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 Digital ظرفیت 825 گیگابایت به همراه دسته اضافه 30,138,040 تومان
کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا به همراه بازی EA Sports FC 24 29,947,950 تومان
کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا به همراه پایه شارژر 29,300,000 تومان
کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا به همراه دسته اضافی و پایه شارژر و هدست 36,132,160 تومان
قیمت پلی استیشن

محصولات مشابه