شنبه، 10 اسفند 1398

چگونه در یک شرکت رقابتی دوام بیاوریم

چگونه در یک شرکت رقابتی دوام بیاوریم


اگر در یک شرکت رقابتی کار می‌کنید، باید یاد بگیرید چه رفتاری داشته باشید تا بتوانید در کنار پیشرفت از راه درست و سالم، سلامت روان خود را حفظ کنید.

همه ما می‌دانیم استرس در محیط کار مانع از این می‌شود که بتوانیم به‌خوبی استعدادهای خودمان را نشان دهیم. بنابراین بهتر است به‌جای رقابت کردن با هم و ایجاد یک جو ناسالم، سعی کنیم با توانایی‌های خودمان کاستی‌های همکارانمان را جبران کنیم و با این کار راه‌های بهتری برای پیشرفت در محیط کار به وجود آوریم. در ادامه ۴ راه برای راهنمایی بیشتر درباره این موضوع آورده شده است.

۱- شرایط را به‌درستی ارزیابی کنید

همکاران خود را به‌عنوان اعضای تیمی در نظر بگیرید که هرکدام در یک موقعیت مجزا مشغول انجام وظایف خودشان هستند. بررسی کنید که هرکدام از شما در انجام چه‌ کاری قوی‌تر هستید و به‌جای مقایسه توانایی‌های خود با یکدیگر، سعی کنید تلاش‌های آن‌ها را تحسین و قدردانی کنید تا آن‌ها نیز همین کار را برای شما انجام دهند. یک تیم کاری زمانی به شکوفایی می‌رسد که مجموعه‌ای از مهارت‌ها در یک محیط حمایتگر باهم همکاری داشته باشند.

۲- موقعیت خود را بشناسید

سعی کنید در محیط‌هایی فعالیت کنید که بابت کارتان از شما قدردانی می‌کنند؛ زیرا شما سریع‌تر می‌توانید در این محیط‌ها رشد کنید. البته انجام این کار به‌خصوص در ماه‌های اول کار سخت است؛ اما با گذشت زمان و شناخت شما از آن محیط، راحت‌تر می‌شود.

اگر در پیدا کردن موقعیت خود مشکل دارید، بدانید که اغلب ما از انجام کارهایی که دوست داریم و در محیط‌هایی که از بودن در آنجا لذت می‌بریم، موفق‌تر هستیم. بعدازاینکه موقعیت موردنظر خود را شناسایی کردید، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید توانایی‌های خودتان را برای انجام آن کار در آن محیط بالا ببرید. همچنین سعی کنید با افرادی در ارتباط باشید که کاستی‌های شما را جبران می‌کنند.

۳- اهداف خودتان را مشخص کنید

برای اینکه بتوانید اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را مشخص کنید، از خودتان بپرسید چرا من هرروز برای انجام کار به این شرکت می‌روم؟ بعد از پرسیدن این سؤال به درک و شناخت بهتری از خودتان می‌رسید و متوجه می‌شوید اهداف شما با همکارانتان متفاوت است و در نتیجه رقابت میان شما کمتر می‌شود. البته در بعضی از سازمان‌ها ممکن است هدف شما و همکارتان یکسان باشد؛ اما در نظر داشته باشد که حتما دلیلی برای استخدام تک‌تک شما وجود داشته است. حتی اگر کاری که انجام می‌دهید یکسان باشد، بازهم استعدادها و روش انجام کار شما متفاوت از فرد دیگری خواهد بود.

۴- کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید

در نظر داشته باشید که استعدادهای فردی شما چگونه می‌توانند باعث موفقیت تیم شوند. از نقاط قوت خود استفاده کنید و با کاهش استرس به موفقیت تیم کمک کنید، این موفقیت‌ها را در رزومه و پروفایل لینکدین خود نیز ثبت کنید. همچنین از یاری کردن همکارانتان در انجام امور نترسید و از این طریق به جدایی‌ها خاتمه  بدهید.

مطالب مشابه

۵ عادتی که می‌توانند موقعیت شغلی شما را نابود کنند

گاهی اوقات برخی رفتارهای ناخواسته می‌توانند بهای زیادی برای ما داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق باید ابتدا..

۶ رفتار ناشایستی که نباید در جلسات اداری انجام دهید

جلسه اداری محلی برای خودنمایی و نشان دادن توانایی‌ها نیست و انجام یکسری رفتارهای ناشایست می‌تواند از اعتبار شما..

۷ اصل طلایی موفقیت و خوشبختی

گاهی اوقات در زندگی به‌شدت احساس ناامیدی می‌کنیم. دلیل بسیاری از این ناامیدی‌های زندگی، این است که به‌جای اینکه از..

من‌و‌تو چطور ما شویم؟

تیم ‌کاری، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که استارت‌آپ‌ها با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ اهمیت تیم کاری به قدری بالاست..

۵ نکته ای که برای گرفتن ارتقای شغلی باید بدانید

افراد برای ارتقای جایگاه شغلی خود نیاز دارند از اصول خاصی پیروی کنند...

0 نظر

شما در این باره چه فکری می کنید؟