دوشنبه، 12 خرداد 1399

چگونه بدون افزایش حقوق، کارمندان خود را خوشحال کنیم

چگونه بدون افزایش حقوق، کارمندان خود را خوشحال کنیم


شاد و راضی نگه‌داشتن کارمندان از وظایف اصلی مدیران است و بر خلاف باور عموم نیاز به هزینه زیادی ندارد.

اگر بخواهید خانواده‌ای شاد و راضی داشته باشید، به آن‌ها پول می‌دهید؟ اگر بخواهید میهمانی شامی صمیمی با دوستان و آشنایان خود برگزار کنید، به آن‌ها پاکت‌های پول می‌دهید؟ در این مثال‌ها، راضی و خوشحال بودن هیچ ارتباطی با مسائل مالی ندارد. همه‌ی ما راه‌های مختلفی برای تقویت ارتباطات خود داریم. مدیران موفق می‌دانند که برای ایجاد محیطی شاد در شرکت خود، نیازی به افزایش هزینه‌ها نیست و راه‌های مفیدتری نیز برای این کار وجود دارند. 

لبخند

اهمیت لبخند از هر رفتاری در کسب و کار بیشتر است. با کارمندان ارتباط چشمی برقرار کنید و لبخندی از سر تأیید کارها به آن‌ها بزنید. لبخند زدن ارتباطی مؤثر میان شادی و تأیید شدن در طرف مقابل ایجاد می‌کند و به آن‌ها احساس مهم بودن می‌دهد. علاوه بر آن، این کار باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس شما بهتر بروز کند.

قدردانی را فراموش نکنید

نشان دادن قدردانی در محیط کار بسیار مهم است. کارمندانی که از آن‌ها قدردانی می‌شود، با قدرت بیشتری کار می‌کنند و نتایج عملکرد خود را بهبود می‌بخشند. پیام‌های تشکر و قدردانی را به‌طور مرتب برای کارمندان خود ارسال کنید و از عبارات مثبت در آن‌ها استفاده کنید. این عبارت‌ها باعث افزایش روحیه کار تیمی، تشویق و امید به آینده می‌شوند.

در مورد روند کار شرکت بحث و تبادل نظر کنید

جلسات مشترکی با کارمندان خود داشته باشید و تلاش کنید شخصیت و اهداف حرفه‌ای آن‌ها را بیابید. به آن‌ها کمک کنید شانس‌های پیشرفت موجود در شرکت را برای خود پیدا کنند. به آن‌ها اجازه بدهید مهارت‌ها و چشم‌اندازهای خود را بیان کنند. در یک برنامه‌ی تمرینی، اهداف یک‌ساله و پنج‌ساله‌ی آن‌ها را جویا شوید. 

تبریک تولد را فراموش نکنید

همه‌ی افراد دوست دارند در روز تولدشان به آن‌ها تبریک گفته شود. می‌توانید جشن کوچکی برای آن‌ها بگیرید یا حتی با یک کارت تبریک و هدیه‌ی ساده نشان دهید به یادشان بوده‌اید.

جایزه بدهید

اگر نمی‌توانید از کارمندانتان با افزایش حقوق قدردانی کنید، به دنبال جوایزی ساده‌تر باشید. به‌عنوان مثال آن‌ها را در جمع تشویق کنید یا با هدایایی کوچک مانند بلیت جشن و غیره از آن‌ها قدردانی کنید. همین هدایای ساده نشان می‌دهند که شما دوست دارید به تلاش آن‌ها ارزش بدهید. اگرچه این موارد هزینه‌ای پایین‌تر نسبت به افزایش حقوق سالانه دارند، اما می‌توانند حس دیده شدن به کارمند شما القا کنند و علاوه بر آن بخشندگی شما را نشان دهند.

مطالب مشابه

۱۰ نکته‌ی لازم برای شرکت در کار گروهی

همان‌طور که از نامش پیدا است، کار تیمی تنها با تلاش تمام اعضای تیم محقق می‌شود. رعایت کردن یک سری نکات به موفقیت..

۱۰ مهارت مفید برای بهبود مکالمات کاری

داشتن اطلاعات کافی در مورد موضوع موردبحث لازم است اما کافی نیست. برای اینکه بتوانید با دیگران یک رابطه موثر برقرار..

با کمترین هزینه، فضای کاری مناسبی در استارتاپ خود ایجاد کنید

فضای کاری نقش مهمی در جذب و نگهداری افراد در استارتاپ دارد. با برخی اقدامات ساده می‌توان این فضا را در هر شرکت..

چگونه در یک شرکت رقابتی دوام بیاوریم

اگر در یک شرکت رقابتی کار می‌کنید، باید یاد بگیرید چه رفتاری داشته باشید تا بتوانید در کنار پیشرفت از راه درست و..

۷ اصل طلایی موفقیت و خوشبختی

گاهی اوقات در زندگی به‌شدت احساس ناامیدی می‌کنیم. دلیل بسیاری از این ناامیدی‌های زندگی، این است که به‌جای اینکه از..

0 نظر

شما در این باره چه فکری می کنید؟