شنبه، 4 خرداد 1398

مایکروسافت ساخت Scalebound را لغو کرد

مایکروسافت ساخت Scalebound را لغو کرد


دیروز صبح شایعاتی مبنی بر لغو ساخت بازی Scalebound به بیرون درز کردند. چند ساعتی از انتشار اطلاعات لغو ساخت این بازی نگذشته بود که مایکروسافت با تایید این خبر، از پایان همکاری‌اش با استودیوی بازی‌سازی «پلاتینیوم گیمز» خبر داد. بازی Scalebound یک اکشن سوم‌شخص محیط-باز بود و توسط «هیدکی کامیا» کارگردانی می‌شد.

هیدکی کامیا کارگردان بازی‌های بسیار بزرگی مثل «دویل می کرای» و «رزیدنت اویل ۲» و «بایونتا» است. کامیا تا به امروز بازی بد نساخته است و انتظارات‌مان هم از Scalebound بسیار بالا بود؛ طوری که این بازی را به عنوان یکی از مهم‌ترین عناوین انحصاری ایکس‌باکس می‌شناختیم.
در حالی که اطلاعات زیادی از دلیل لغو ساخت Scalebound در دست نداریم، اما با نگاه به اتفاقات چند وقت اخیر، می‌توانیم تخمین‌هایی بزنیم. در حالی که پیش‌نمایش‌های Scalebound، منظورمان آن مقاله‌هایی است که خبرنگاران صنعت بازی درباره‌ی بازی نوشته بودند، به محیط باز این بازی و عناصر نقش‌آفرینی آن اشاره می‌کردند، مایکروسافت فقط جنبه‌های اکشن بازی را نشان می‌داد. تمام تریلرها و نمایش‌هایی که تا به امروز در کنفرانس‌های ایکس‌باکس دیده بودیم، از صحنه‌های اکشن و بزرگ تشکیل می‌شدند؛ در حالی که بازی Scalebound در واقع یک اکشن-نقش‌آفرینی بود. به نظر می‌رسد که مایکروسافت و هیدکی کامیا با یکدیگر به اختلاف برخورده بودند. این موضوع زمانی بیشتر خودش را نشان می‌دهد که هیدکی کامیا چند وقت پیش در توییتر خودش، مایکروسافت را به بار فحش گرفت. با توجه به اینکه عادت کرده بودیم در توییتر کامیا، بد و بیراه زیاد ببینیم، نارضایتی او از مایکروسافت را زیاد جدی نگرفته بودیم؛ در حال حاضر می‌توانیم ببینیم که توییت‌های کامیا علیه مایکروسافت، بی‌دلیل نبوده است.

مایکروسافت هم اصلا در بیانیه‌ی منتشر شده، رفتار خوبی از خودش نشان نداده است. بیانیه‌ی مایکروسافت به جای اینکه درباره‌ی بازی Scalebound صحبت کند، سعی در تبلیغ دیگر عناوین این شرکت دارد. بیانیه‌ی مایکروسافت اینگونه است: “تصمیم گرفته‌ایم ساخت Scalebound را لغو کنیم؛ اما به سختی مشغول ساخت تجربه‌های شگفت‌انگیزی مثل Halo Wars 2، Crackdown 3، State of Decay 2 و Sea of Thieves هستیم.”

منابعی به وب‌سایت Kotaku گفته‌اند که چند ماهی است که مراحل ساخت Scalebound در پلاتینیوم گیمز پیشرفتی نداشته است. کسانی که با هیدکی کامیا و دیگر اعضای استودیوی بازی‌سازی پلاتینیوم گیمز ملاقات کرده بودند، به علاقه‌ی بسیار بالای آن‌ها به ساخت Scalebound اشاره می‌کردند. حتی می‌توانیم ناراحتی استودیوی بازی‌سازی پلاتینیوم گیمز را در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر کرده است ببینیم: “از این که مایکروسافت ساخت Scalebound را لغو کرده است ناراحت هستیم. می‌دانستیم که طرفداران بسیاری مثل خود ما منتظر این بازی بودند و از اتفاق افتاده، خوشحال نیستیم.”

ممکن است مایکروسافت جایگزین‌هایی را برای این بازی در چنته داشته باشد و آن‌ها در نمایشگاه E3 امسال رو کند.

 

مطالب مشابه

سوپر ماریو ران: ۴۰ میلیون دانلود در ۴ روز

اولین بازی موبایل شرکت نینتندو، اول هفته‌ی جاری روی دستگاه‌های اپل عرضه شد. این بازی نه تنها نقدها و نمرات خوبی..

بهترین بازی‌های ۲۰۱۶ در دو دقیقه

سال ۲۰۱۶ تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد. در این سال، شاهد عرضه‌ی بازی‌های بسیار خوبی بودیم؛ طوری که می‌توانیم..

سوپر ماریو ران را با اینترنت موبایل بازی نکنید

اگر از جمله افرادی هستید که از بسته‌های اینترنتی حجمی که اپراتورهای موبایل اریه می‌دهند استفاده می‌کنید، بهتر است..

Call of Duty: Infinite Warfare پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۱۶ شد

احتمال می‌دادیم که جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «ندای وظیفه» (Call of Duty) که با نام Infinite Warfare راهی..

PS4 Pro به چه دردی می‌خورد؟

کمی بیشتر از یک ماه از عرضه‌ی پلی‌استیشن۴ پرو گذشته است و در این مدت، وقت داشته‌ایم تا این کنسول را با بازی‌هایی..

0 نظر

شما در این باره چه فکری می کنید؟