یکشنبه، 3 شهریور 1398

فولکس واگن بیشترین سهم بازار تبلیغات خودروسازان را در اختیار دارد

فولکس واگن بیشترین سهم بازار تبلیغات خودروسازان را در اختیار دارد


گروه فولکس‌واگن در لیست ۱۰۰ کمپانی برتر سال ۲۰۱۶ در زمینه‌ی میزان هزینه در بخش تبلیغات، در بین خودروسازان مقام اول جهان را کسب کرد.

در لیست برترین تبلیغ‌کنندگان دنیا؛ ۱۵ کمپانی خودروساز و شرکت تایرسازی بریجستون، در گروه خودرو قرار دارند. در گزارشی که این ماه در صنعت خودرو منتشر شد، هفت کمپانی خودروساز از این ۱۵ شرکت، در بین ۲۵ شرکت برتر از لحاظ میزان تبلیغات قرار گرفتند.

فولکس‌واگن با سرمایه‌گذاری ۶.۶ میلیارد دلاری در بخش تبلیغات در سال ۲۰۱۵، رده‌ی چهارم لیست برترین شرکت‌های تبلیغ‌کننده را در اختیار دارد.

دومین شرکت خودروساز از لحاظ هزینه تبلیغات؛ کمپانی جنرال موتورز است که مقام ششم در این لیست را به خود اختصاص داده است. جنرال موتورز در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۵.۱ میلیارد دلار در بخش تبلیغات سرمایه‌گذاری کرد. کمپانی دایملر AG با هزینه‌ی ۵ میلیارد دلاری در جایگاه هفتم قرار دارد.

کمپانی فورد موتور با سرمایه‌گذاری ۴.۳ میلیارد دلار رده‌ی یازدهم لیست را از آن خود کرد، درحالی‌که شرکت تویوتا موتور با صرف هزینه‌ی ۴.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ پشت سر فورد در جایگاه دوازدهم است.

کمپانی خودروساز فیات کرایسلر با صرف هزینه‌ی ۳.۹ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۵، در جایگاه چهاردهم قرار دارد. در نهایت کمپانی بی‌ام‌و با ۳.۱۱ میلیارد دلار جایگاه بیست و پنجم را به خود اختصاص داده است.

گروه شرکت‌های خودروسازی قدرتمندتر از هر گروه دیگری در این لیست حضور دارند. در سال ۲۰۱۵، صنعت خودرو مجموعا مبلغ ۴۷ میلیارد دلار در بخش تبلیغات هزینه کرد؛ این مبلغ در حدود ۲۰ درصد از مجموع ۲۴۰.۵ میلیارد دلاری است که ۱۰۰ شرکت برتر در بخش تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کمپانی‌های تولیدکننده‌ی محصولات بخش مراقبت‌های فردی و لوازم خانگی با صرف هزینه‌ی ۴۵.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ در مقام دوم سرمایه‌گذاری در بخش تبلیغات بودند. از این دسته می‌توان کمپانی‌های Procter & Gamble و Unilever را نام برد که به ترتیب عناوین اول و دوم را از آن خود کردند.

از لحاظ جغرافیایی؛ ایالات متحده با داشتن ۴۶ عنوان از ۱۰۰ کمپانی برتر و صرف هزینه‌ی ۱۱۵.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ پیشتاز است.

مقام دوم کشور آلمان است که دارای ۱۰ عنوان با مجموع ۲۸.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تبلیغاتی است. سه مورد از چهار شرکت آلمانی که در ۲۵ رده‌ی اول قرار داشتند، کمپانی‌های خودروساز بودند.

لیست برترین تبلیغ‌کنندگان دنیا، اولین نسخه از گزارش بازاریابی مبتنی بر تبلیغات در سرتاسر دنیا است که به‌صورت سالیانه از سال ۱۹۸۷ تهیه می‌شود. میزان تبلیغات بر اساس رتبه‌بندی کمپانی‌ها بر پایه‌ی پیش‌بینی‌های مبتنی بر پایگاه اطلاعات و اعلان هزینه‌های تبلیغات عمومی‌ محاسبه می‌شود.

مطالب مشابه

آیا انسان‌ها بهتر از کامپیوترها رانندگی می‌کنند

خودرو‌های خودران تا حد زیادی در مرحله‌ی آزمایش به سر می‌برند. اما شرکت‌‌های بزرگی مانند گوگل و تویوتا قصد دارند..

10 چیزی که دوست ندارید داخل خودروهای جدید ببینید

هنگامی که شخصی خودروی جدیدی را خریداری می‌کند، مایل است تا معایب مدل‌های قبلی در آن رفع شده باشد، اما در صورت..

پوکمون گو، آیفون 7 و دونالد ترامپ سه عبارت پرجستجوی گوگل در سال ۲۰۱۶

به گزارش گوگل، پوکمون گو، آیفون ۷ و دونالد ترامپ آمار بالاترین جستجوهای انجام شده توسط کاربران در سال ۲۰۱۶ را به..

سه روش شگفت‌ انگیز برای دو برابر کردن میزان فروش

باید توجه داشت که دو برابر کردن میزان فروش‌ از طریق دو برابر شدن میزان فروش متوسط، نسبت به سایر روش‌ها آسان‌تر است...

فروشنده پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

فیلم فروشنده اثر اصغر فرهادی توانست در آخرین هفته‌ی اکران خود، به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شود...

0 نظر

شما در این باره چه فکری می کنید؟